Montoya aggdik a silversone-i biztonsgrt
2006.06.02. 16:14
A McLaren istll kolumbiai versenyzje, Juan Pablo Montoya felszltotta a silverstone-i plya vezetsgt, nveljk a biztonsgot az egyes kanyarokban, ugyanis a V8-as motorok bevezetsvel a gyors veken drasztikusan megntt az autk sebessge.
Egy httel azeltt, hogy a csapatok megrkeznnek a Brit Nagydjnak helyet ad Silverstone-ba, Montoya felhvta a szervezk figyelmt, hogy a Copse s a Becketts kanyaroknl lv bukterek, illetve gumifalak kornt sem kielgtk, gy ezeken a pontokon tovbbi biztonsgi intzkedsek szksgesek.
Az elmlt hnapban megrendezett silverstone-i teszteken Vitantonio Liuzzi hatalmas sebessggel vgdott a gumifalnak a Becketts kanyarban. Az olasz versenyz a csodval hatros mdon, srls nlkl tvozott a helysznrl, m egyesek mr akkor aggodalmukat fejeztk ki a plya biztonsgai hinyossgai miatt. Montoya 2004-ben szintn ezen a helyen bukott, gy a kolumbiai versenyz nem csoda, hogy tart ettl a szekcitl - klnsen az idei vben megnvekedett kanyarsebessgek miatt.
"Liuzzinak is fel lehetne tenni ezt a krdst" - mondta Montoya az Autosport magazinnak adott nyilatkozatban, mikor a Brit Nagydjjal kapcsolatos flelmeirl krdeztk. "Kt vvel ezeltt n is ugyanezen a helyen buktam. Nagysebessg kanyarok tarktjk a silverstone-i plyt, s ezzel nincs is problmm, hiszen izgalmass teszik a versenyzst."
"Azonban szerintem nagyobb bukterekre lenne szksg. A Copse s a Backetts tlsgosan gyors, gy ezeket a szekcikat mg biztonsgosabb kellene tenni."
Mivel a 2006-os fejleszts gumik jobb tapadst biztostanak, illetve az autk a korbbinl nagyobb leszortervel rendelkeznek, a kanyarsebessgek drasztikusan megnttek, gy a Copse vet szinte padlgzzal teljesteni tudjk a versenyzk, melyet a mlt havi tesztek mr bizonytottak.
"Ez a legkemnyebb s leggyorsabb kanyar, gy hatalmas kihvst tartogat a versenyzk szmra" - magyarzta Montoya. "Kzel 5.2G-s oldalirny er ri a testnket. Hozzvetlegesen 20km/h-s sebessggel megynk gyorsabban ezeken az veken, mint a tavalyi vben. Az autnak nagyobb a tapadsa, hiszen a tavalyinl jval lgyabb gumikeverkeket hasznlunk."
"Ha minden jl be van lltva, s az egyensly is tkletes, akkor padlgzzal teljesthetek ezek a szakaszok."
Azonban a legnagyobb problmt az jelenti, hogy nem lehet minden egyes krben gzelvtel nlkl teljesteni a Copse kanyart, hiszen az aut viselkedse olykor kiszmthatatlan.
"Ha az aut egyenslya j, akkor az j gumikkal minden gond nlkl padlgzzal vehet az v, mellyel tbb tizedmsodpercet lehet faragni a kridkbl, gy mindenki erre fog hajtani. Azonban ez nagyon veszlyes lehet, mert ahogy kopnak a gumik, s az aut egyenslya is vltozik, mskppen viselkedik az aut, gy nem mindig lehet gzelvtel nlkl teljesteni az vet, s ez hatalmas problma."
"Nem azt mondom, hogy a szervezknek meg kellene vltoztatniuk a plya vonalvezetst, mindssze csak biztonsgosabb kellene tennik ezeket a szekcikat."
|